Nikoletta Kovács
Elnevezése a japán jinrikisha szóból származik, melynek jelentése: emberi erővel hajtott jármű.
A 19. század közepén Japán lakossága úgy vélte, az emberi munkaerő olcsóbb, mint az állatok ellátása és fenntartása, ezért alkottak egy olyan közlekedési eszközt, melyet pusztán az emberi erő is képes működtetni.
Így 1868-ban (egyes források szerint 1848-ban) elkészítették és először alkalmazták az első riksát, mely 1 vagy 2 ember szállítására ideális és működtetéséhez egy ember szükséges, aki húzza a riksát.
1872-ben Tokióban már kb. 40 000 riksa működött és hamar az egyik legkedveltebb közlekedési eszközzé vált.
A riksákon való utazás rövidesen igazi turisztikai látványossággá vált Ázsiában, melyre az egész világ kíváncsi volt.
A technika fejlődésével a riksák is változtak. Létrehozták az ún. cycle rickshaw-t, vagyis a tricikli riksát, vagy más néven pedicab, mely ugyanazokkal az alapokkal rendelkezik, de két kereke van hátul, egy elől (innen a tricikli elnevezés), hátul ül 1-2 utas, elől pedig a vezető, aki pedállal hajtja a járművet.
0 Responses

Megjegyzés küldése